Levering og montering

Levering & Montering

Når du bestiller på El-Salg.dk får du forskellige leveringsmuligheder alt efter, om det er almindelig forbrugerelektronik eller hvidevarer.

Vi gør opmærksom på, at ”levering til kantsten” betyder levering til først tilgængelige hoveddør i gadeplan. Det betyder, at varen stilles på gaden, hvis du bor i en etageejendom. Det er derfor vigtigt, at du bestiller levering med indbæring, hvis du ønsker hjælp til at få varen båret op.

Forbrugerelektronik (TV, computer o.lign)

Forbrugerelektronik afsendes altid med fri fragt enten til kantsten eller postkasse. De fleste varer kan ligeledes også bestilles til afhentning i en valgfri El-Salg butik, hvis det ønskes. Det er ikke alle butikker, som tilbyder afhentning, men det vil fremgå af den enkelte vare.

Hvidevarer

Hvis du bestiller hvidevarer fra El-Salg.dk, får du gratis levering. Derudover er der følgende leverings- og monteringsmuligheder mod meromkostning:

Afhentning i butik

0 kr.

Levering til kansten

0 kr.

Levering inkl. indbæring

299 kr.

Levering til kantsten inkl. bortskaffelse

299 kr.

Levering inkl. indbæring og bortskaffelse

599 kr.

Levering inkl. Montering og indbæring

699 kr.

Leving inkl. Montering, indbæring og bortskaffelse

999 kr.

Borskaffelse af amerikanerskab fra kantsten*

899 kr.

*Vi tilbyder ikke indbæring og montering af amerikanerskabe.

Når varen er klar til afhentning eller montering, vil du blive kontaktet af butikken/installatøren.

Vælger du levering uden montering, kommer varen direkte med vognmand.

Bortskaffelse

Ved levering inkl. Bortskaffelse tager chaufføren dit udtjente produkt med og sørger for at produktet bortskaffes miljørigtigt. Du skal selv sørge for at afmontere dit produkt og bære det ud til først tilgængelige hoveddør i gadeplan.

Tidspunkt for levering

Det er desværre ikke muligt at ønske et specifikt leveringstidspunkt, da leveringstidspunktet afhænger af vognmanden.

Bestiller du en leveringsform med montering, vil du blive kontaktet af din lokale installatør, som vil aftale et tidspunkt for monteringen i tidsrummet 08.00-16.00.

Hvis du ikke er hjemme

Hvis varen må stilles eller leveres kontaktfrit, skal det blot angives i kommentarfeltet ved ordreafgivelsen. Vi gør opmærksom på, at der ved forsendelse med PostNord, GLS, Bring o.lign. kan kræves en fuldmagt eller Modtagerflex løsning, for at pakken leveres uden når du ikke er hjemme. I sådanne tilfælde vil pakken almindeligvis omleveres til nærmeste pakkeshop/posthus.

Har du aftalt levering med fragtmand, og er du ikke hjemme som aftalt, vil varerne tages retur og vil først blive genleveret efter dialog med kundeservice. Varerne vil herefter blive genleveret imod en meromkostning.

Vigtigt om montering

Vælger du montering, skal du selv sikre, at du har lovlige installationer til el og vand. Monteringen skal kunne foretages uden udskiftning af monterede slanger, ledninger og stik. Installationen må maksimalt være 1 meter fra produktet og skal være tilgængelig. Det er derfor en rigtig god idé at tjekke sine installationer før monteringen – specielt ved ældre installationer (ca. 10 år eller mere). Der skal blandt andet være et HPFI-relæ eller anden lovlig jordforbindelse. Er du i tvivl, kan montøren typisk være behjælpelig med en afklaring, når du kontaktes for at aftale tidspunkt for levering.

Montørerne har som udgangspunkt ikke VVS-autorisation og kan derfor ikke udføre arbejde, der ligger inden for VVS-området. Så derfor er det vigtigt, at du sikrer, at dine forhold gør det muligt for montøren at udføre den bestilte montering. Er du i tvivl, så kontakt evt. din egen VVS-leverandør eller sørg for at afdække det sammen med montøren, når du kontaktes inden montering.

Er det ikke muligt at udføre monteringen grundet ovenstående mangler, vil du ikke blive refunderet omkostningerne for en forgæves montering.

Undtagelser for montering

Følgende er generelt ikke omfattet af montering

  • Vi tilbyder ikke montering af emhætter til fast pris. Hvis der ønskes montering af en emhætte, bedes du benytte formularen til bestilling af elektriker.
  • Vending af låger: Vending af låger er ikke en del af monteringen. 
  • Boring af huller: Generelt kan montøren ikke bore huller i inventaret. Ved montering og tilslutning af indbygningsovne og kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
  • Ved montering af integrerbare produkter er tilpasning og montering af låger ikke inkluderet.
  • Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester. Elsalg.dk kan derfor desværre ikke tilbyde denne ydelse.

Særligt om opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere

  • Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der påregnes et tillæg som aftales og afregnes direkte med den pågældende montør.
  • Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾ ” (19 eller 24mm).
  • Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
  • Afløbstilslutning skal foretages min 60 cm og max 90 cm over gulvet
  • Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
  • Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen og vil betyde en ekstra omkostning, der aftales individuelt med montøren.
  • Det kan være nødvendigt i forbindelse med monteringen at udskifte stik til 3- eller 5-benet stik. Dette er omfattet af monteringen.

Øvrige installationsydelser

Har du brug for hjælp til øvrige installationer, såsom ophængning af belysning, varmepumper eller andre elektrikeropgaver kan du bestille en elektriker her. http://elsalg.dk/bestil-elektriker

Adgang

Ved ydelser som inkluderer levering, montering og bortskaffelse er det vigtigt, at der i fri passage til en elektronisk sækkevogn. Det gælder både opgangen, trappen og evt. i en elevator. Er du i tvivl, kan du med fordel kontakt os på 70 20 11 22 eller på salg@elsalg.dk. Hvis det mod forventning ikke er muligt, at indbæringen, monteringen eller bortskaffelsen kan udføres, vil du blive kontaktet af vores salgsafdeling, som vil finde en løsning sammen med dig. Du vil ikke have krav på refundering af ydelsen.

Vi gør opmærksom på, at indbæring ikke inkluderer indvendige trapper i boligen.

Skader & Reklamationer

Før du kontakter os, er det en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet, da reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det betyder, at du i sådanne tilfælde selv skal dække eventuelle udgifter forbundet med din reklamation. Det samme gør sig gældende, hvis der har været foretaget en uautoriseret reparation.

Transportskade eller skadet ved modtagelse

Når du modtager eller afhenter din vare, er det vigtigt, at du tjekker varens stand, inden du kvitterer for modtagelsen af produktet. Opdager du synlige skader på varen eller større skader på emballagen, skal du afvise modtagelse af produktet og i stedet kontakte El-Salg.dk for at aftale et videre forløb. Opdages skader, mangler eller fejl efter at produktet åbnes eller tages i brug, er det vigtigt, at du straks stopper alt brug af varen og i stedet kontakter El-Salg.

Anmeldelse af skade

Som forbruger har du to års reklamationsret, fra den dag du modtager den vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at du reklamerer ”i rimelig tid” efter at skaden opdages. Det er derfor vigtigt, at du altid tager kontakt til os hurtigst muligt efter skaden er opdaget, og at du straks taget produktet ud af brug, da skader som skyldes de forsatte brug ikke er dækket af garanti og reklamationsret.

For at være sikre på at vi får alle de vigtige informationer, skal du bruge vores reklamationsformular, når du vil reklame over et produkt. Reklamationsformularen findes her: https://elsalg.dk/kundeservice/reklamation

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer og forventer at behandle alle reklamationssager indenfor 14 dage.

Hvis en vare som følge af reklamationen skal returneres, betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, såfremt skaden/manglen er dækket af reklamationsretten. Du må dog aldrig afsende en vare til os uden foregående aftale.

Udbedring af skade

Konstateres en oprindelig fej eller mangel ved varen, har vi ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid. Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden for rimelig tid, har du krav på enten at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare, der minder om den oprindeligt indkøbte.